14 januari 2012
Muziekschool Amsterdam, workshop gitaareffecten.
Ik herken mezelf in deze jongens, toen ik ook achttien was. Je blind staren op knopjes en effecten om je gitaargeluid interessant te maken. Ze kijken alledrie geboeid naar de Japanse elektronica aan hun voeten op zoek naar zichzelf.
Het is net zoals bij foto camera's; niet de camera maakt de foto maar de fotograaf. Het is de gitarist die muziek maakt, niet de gitaar en al helemaal niet een effectpedaaltje. Ze zijn bepalend voor het geluid en niet onbelangrijk, maar veel minder dan de fabrikanten je doen geloven.
Deze foto is gemaakt met een Nikon D700 met 28mm 2.8 AF-D lens op ISO3200 F5.0 en 1/60e in raw op een Sandisk 16GB extreme pro CF kaart en bewerkt met ACR en Photoshop CS3 op een MacPro 2.66 met een Eizo monitor. Boeie. Ik had hem ook met mijn mobieltje kunnen maken. Maar met mijn DSLR is het wel fijner werken. En daarmee is apparatuur toch weer wel bepalend voor de foto. Apparatuur is stiekem toch ook wel weer leuk.
Klik op de foto voor een vergroting

Geen opmerkingen:

Een reactie posten